„V novém provedení je logo časopisu mnohem menší, než bývalo. Vycházíme z toho, že značka National Geographic ve spojení se žlutým rámečkem je natolik povědomá, že raději necháme vyniknout titulní fotografii," vysvětluje šéfredaktor české edice National Geographic Tomáš Tureček, a dodává, že redesign časopisu proběhne celosvětově.
Hlavním tématem čísla, s nímž se nová obálka dobře pojí, je dobývání Marsu doprovozené působivými grafikami. Dalším tématem je exkluzivní reportáž z výzkumu Hranické propasti, nejhlubší zatopené propasti na světě.
„Pracovně říkáme Hranické propasti český Mars, protože jde o poslední bílé místo na mapě naší republiky, takže tematicky dobře zapadá do obsahu celého čísla," říká Tomáš Tureček a dodává, že reportáž vychází z dlouhodobé spolupráce místní redakce National Geographic s česko-polským výzkumným týmem, která slibuje další výjimečné reportáže z pokračujícího objevování Hranické propasti.