Tisíc distribučních pytlů bude v průběhu noci z neděle na pondělí instalováno po Praze na sloupech tramvajového vedení, na telefonních budkách, na lavičkách a na mnoha dalších místech. Pražané si tak budou moci po vhození desetikoruny do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku. Ranní cesta pro noviny už nemůže být jednodušší. Distribuční pytle jsou běžné v Rakousku a ve Švýcarsku, ale v České republice budou použity poprvé. Na mnoha místech v Praze budou Deník prodávat kolportéři a noviny budou k dostání také v běžné síti prodejen tisku a rovněž prostřednictvím předplatného.
Nová koncepce Pražského deníku je výsledkem mnohaměsíční práce. „Postavení Deníku v Praze neodpovídá potenciálu, který Deník na pražském trhu má. Deník je všude jinde v republice buď lídr trhu, nebo je v žebříčku čtenosti druhý, maximálně třetí. V Praze chceme zásadně vylepšit své postavení, čímž posílíme Deník jako celek a upevníme tak své postavení nejčtenějších seriózních novin. Proto při startu Pražského deníku zlepšujeme obsah a strukturu i ostatních vydání Deníku. Obsah připravujeme ve spolupráci s týmem magazínu Dotyk a s redakcemi sesterského vydavatelství Astrosat Media. Využíváme tak potenciál druhého největšího vydavatelství v ČR," uvedl předseda představenstva a generální ředitel vydavatelství VLP Michal Klíma.
Projekt přeměny Pražského deníku řídí zkušený mediální manažer Roman Gallo: „Pražský deník je list pro ty, kteří v Praze žijí nebo pracují a bezkonkurenčně nejvíce prostoru je věnováno pražským tématům. Ale na rozdíl od dřívějška to není jen deník o Praze, ale hlavně deník pro Pražany. Chceme nabízet pozitivní a užitečné zprávy, poskytovat praktický servis. Podtitul Pražského deníku je Praha – Česko – Svět, protože budeme přinášet kompaktní zpravodajství z Česka, ze světa a z ekonomiky."
Layout Pražského deníku se mění zásadním způsobem. Titulní strana bude vizuálně silná mozaika fotografií s hlavní dominantní fotografií. Na druhé straně čtenáře osloví zajímavá témata zpracovaná v infografice. Následují informace z kultury a okrajových regionů Prahy. Připraveny jsou i další nové a nově pojaté rubriky jako Názory, Svět, lifestylové Jak na to a Svět celebrit. Dostatečný prostor je věnován samozřejmě sportu. Nově vytvořená záhlaví spolu s texty zarovnanými vlevo prospívají snadnějšímu čtení i celkovému odlehčení informací. Autorem grafického konceptu je Jiří Bušek.
Změny grafiky a layoutu se týkají nejen tištěného Pražského deníku, ale také webů www.prazsky.denik.cz, www.denik.cz a všech regionálních mutací. Hlavní stránka bude pestřejší. Čtenáři na ní najdou dvojnásobné množství zpráv. Objeví se například i dvě nové rubriky „Pro a proti" a „Moje místa" s novým designem a typem článků, který se zásadně liší od běžných textů na webu. Na hlavní stránce budou dva nové boxy „Městské zpravodajství" a „Vaše město". Novinkou bude i globální článek, který umožní publikovat text napříč celým deníkem. Bude využíván především pro propagaci mimořádných událostí, jakými jsou například Mistrovství světa v ledním hokeji, Euro, Letní olympijské hry apod. Změny se týkají také reklamní ploch, které budou konsolidovány v rámci celého webu. Internetové stránky budou samozřejmě přizpůsobeny mobilním zařízením.
Podle aktuálních výsledků Media projektu je Deník nejčtenějšími nebo druhými nejčtenějšími novinami ve většině krajů ČR. Denně ho čte 630 000 čtenářů a dosahuje denního prodaného nákladu až čtvrt miliónu výtisků.