Tištěné portfolio VLTAVA LABE MEDIA (dále jen „VLM“) vykazuje dlouhodobě stabilní zásah hlavních cílových skupin v ČR. Oproti konkurenčním mediálním domům vzrostl podíl VLM v printovém segmentu ze 17 % v roce 2018 na 23% podíl v roce 2025. Tištěné tituly vydávané skupinou VLM čte téměř polovina české populace a tento podíl se v čase výrazně nemění.
Graf VLM
Je to zejména v důsledku zájmu o zpravodajský lokální obsah v tištěných titulech Deník, které si minimálně jednou za čtrnáct dní přečte 1,7 mil. lidí. Významně boduje také segment nezpravodajského obsahu. Ať už jde o silné zastoupení VLM televizních titulů či dominantní postavení VLM titulů v segmentu zahrada a hobby, bydlení, cestování či časopisů pro ženy.
K rostoucímu podílu VLM na tiskovém trhu přispěl mimo jiné fakt, že v průběhu posledních pěti let nedošlo ke zrušení žádného tištěného titulu.
„Jdeme proti běžným trendům, které v průběhu posledních let na mediálním trhu probíhaly. Tištěné tituly nerušíme, naopak se všemi z nich pracujeme tak, aby obstály u současné poptávky čtenářů a vyhovovaly i potřebám obchodních klientů. Navíc jsme u časopiseckých značek již před lety zvolili strategii multiplatform brand, kdy dlouhodobě naše značky profilujeme jak v printu, tak v onlinu. Tato strategie se ukázala jako úspěšná a nyní takto funguje již 9 značek. Výjimečné je, že oba mediatypy vždy fungují v rámci jedné spojené redakce. Posledním takovým příkladem je nový web Týdeníku Květy, který jsme spustili před dvěma týdny,“ uvedl Vít Nantl, generální ředitel a předseda představenstva VLM.
I v onlinu tak vykazuje VLM pevnou pozici na trhu a patří mezi nejnavštěvovanější vydavatele na českém internetu. Podle posledních výsledků NetMonitoru skupina poprvé přeskočila rekordní hranici 65 mil. počtu návštěv na všech svých webech za jeden měsíc.
Mezi nejnavštěvovanější weby z portfolia patří Deník.cz, Dotyk.cz, Poznatsvět.cz, Vlasta.cz a Důmazahrada.cz.
Graf VLM 2
Zpravodajský obsah pod značkou Deník patří mezi lídry trhu
Zpravodajský obsah pod značkou tištěného titulu Deník a zpravodajského webu Deník.cz patří dlouhodobě mezi vyhledávanou zpravodajskou značku s lokálním obsahem, která oslovuje celou republiku. Poslední průzkum čtenosti potvrdil, že tištěný Deník je v delším období nejčtenějším zpravodajským titulem ve 13 krajích ze 14.
„I v době, kdy se čtenáři stále více přiklánějí k digitálním médiím, zůstává papírový Deník nejčtenějším. Zejména generace, která s novinami vyrůstala, zůstává tištěné formě věrná. Navíc mnozí čtenáři vnímají tištěné noviny jako důvěryhodný zdroj informací – a když hledají ověřené zprávy z regionů, často sahají právě po některé z regionálních verzí Deníku,“ říká šéfredaktor Deníku Roman Gallo.
Také online zpravodajství na webech Deník.cz se v průběhu let dostalo mezi nejnavštěvovanější zpravodajské weby na českém internetu. Dle posledních výsledků Netmonitoru zaznamenal web v lednu 26,4 mil. návštěv. Samotnou rubriku Zpravodajství pak navštívilo za leden 3,7 mil. uživatelů.
Grafy Deník
„V počtu unikátních uživatelů jsme byli letos v lednu 2025 dokonce jednička na trhu, ale musím zmínit, že to bylo proto, že zpravodajské weby Seznamu nebyly auditovány. Je to výjimečný zásah, neboť pokud byste se podívali na postavení Deník.cz před sedmi lety, museli byste v žebříčku sestoupat o řadu příček níže. S naší zpravodajskou značkou máme velké ambice a věříme, že návštěvnost našich regionálních zpravodajských webů dále poroste. I proto držíme na poměry ČR nebývale velkou redakci, která aktuálně stále čítá bez mála 350 novinářů po celé ČR,“ uvedl Vít Nantl.
Tištěné i online značky nezpravodajského obsahu VLM upevňují svou pozici
Poslední výsledky Medaiprojektu potvrdily výjimečnou pozici časopiseckých značek VLM ve svých segmentech. Příkladem může být oblíbený časopis Vlasta, který zaznamenal oproti předchozímu období nárůst čtenosti o 20 tis. čtenářů a také časopis Překvapení s nárůstem o 43 tis. čtenářů, což je nejvyšší nárůst v segmentu časopisů pro ženy.
Portfolio tištených časopiseckých značek VLM si obecně dlouhodobě drží stabilní základnu čtenářů. Mezi nejuspěšnější patří Dům & zahrada, který se dlouhodobě řadí mezi nejčtenější tituly ze segmentu Bydlení a bytová kultura, stejně tak časopis Receptář, který pravidelně obsazuje první příčku v segmentu Zahrada a hobby.
Grafy časopisy
Výrazný je i rostoucí zásah a návštevnost časopiseckých značek i v online prostředí. Oba zmíněné tituly Receptář a Dům & zahrada mají také silné postavení v online, kde patří mezi TOP 3 nejnavštěvovanější weby segmentu hobby (iReceptar.cz a Dumazahrada.cz). VLM také plně dominuje segmentu Cestovaní, kde jí reprezentují v online i printové verzi silné tituly National Geographic (Nationalgeographic.cz) a Koktejl (Koktejl.cz), a navíc také web Poznatsvět (Poznatsvet.cz).
„Právě tyto tituly jsou skvělou ukázkou toho, jak se nám daří strategii multiplatform brand aplikovat i v praxi. Opakovaně se nám potvrzuje, že rozšíření tištěné verze o webovou posílí nejenom základnu čtenářů online i offline, ale především zvýší povědomí o značce na trhu,“ doplňuje Nantl.
Lednové návštěvnosti webů nezpravodajského obsahu, podle měření Netmonitoru, narůstající oblíbenost značek u online uživatelů jenom potvrdila. V loňském roce nově spuštěný web Nationalgeographic.cz poprvé překonal v lednu hranici 1 mil. návštěv. Svůj milník oslavil také lifestyle web iGlanc.cz, který zaznamenal rekordní 2 mil. návštev.
Grafy časopisy 2