Rok 2020 potvrdil správně zvolenou strategii mediální skupiny VLTAVA LABE MEDIA a.s. (dále jen „VLM“) zaměřenou na organický růst, hlubší integraci firem ve skupině, a na to navazující rozvoj nabízených služeb a aktivní práci s předplatitelským kmenem.
Účetní konsolidovaná EBITDA (provozní zisk očištěný o odpisy, finanční náklady a daně) dosáhla pro skupinu VLM částky 142,7 mil. Kč.
Společnost VLM se i v tomto roce věnovala především rozvoji značky Deník, díky které jako jediná na trhu nabízí unikátní spojení celostátního a regionálního zpravodajství publikovaného v tištěném zpravodajském titulu Deník, měsíčníku Deník Extra a pod značkou zpravodajského webu Deník.cz. To vše v 70 regionálních mutacích se zastoupením v každém okrese České republiky. V segmentu magazínů byl kladen důraz především na další rozvoj kvality obsahu, odpovídající preferencím čtenářů. Klíčové bylo zejména řízení a využívání synergií v rámci celé početně redakční sítě, kterou má skupina VLM stále největší v zemi a čítá zhruba 400 píšících redaktorů.
Také digitální oblast a oblast classifieds významně pomohly k ekonomické stabilitě skupiny. Klíčovým byl především zpravodajský web Deník.cz, který potvrdil svůj společenský význam v podobě pravidelného informování občanů republiky ohledně připravovaných protipandemických opatření. I další zpravodajské a obsahové weby zaznamenaly v době pandemie výrazné nárůsty návštěvnosti, k čemuž významně přispěla kvalita a preciznost nabízeného obsahu a také rozvoj technologií používaných platforem.
Klíčovou oblastí byla také základna předplatitelů, kterou má v současnosti skupina VLM největší na trhu, kdy na konci roku měla skupina skoro 300 tisíc aktivních předplatitelů. Strategie zkvalitňování služeb pro nové i stávající předplatitele významně přispěla k růstu počtu předplatitelů a k budování loajality čtenářů titulů VLM, což se během pandemie projevilo jako zcela správný krok, neboť právě stabilní základna čtenářů i nadále zůstala své značce věrná a pravidelně ji odebírala. Právě tituly VLM byly pro čtenáře velmi častými společníky během doby strávené nuceně doma.
„Rok 2020 byl pro nás pro všechny náročnou zkouškou. V rámci celé skupiny jsme se museli vypořádat s řadou bezprecedentních situací a jednat v prostředí vysoké nejistoty. Zatím nelze dělat z uplynulého roku celkové shrnující závěry, neboť stále nedošlo k plnému obnovení mediálního trhu na předcovidovou úroveň a některé dopady se mohou plně projevit až s odstupem několika let. Rád bych ale zdůraznil, že jsem hrdý na všechny kolegy a spolupracovníky VLM, díky jejichž loajalitě a píli nejsou dopady současné krize na naši společnost natolik vážné. I nadále tak můžeme všichni ve VLM dělat vše pro to, aby naše skupina zůstala ekonomicky zcela stabilní, dále jsme rozvíjeli naše produkty, zkvalitňovali poskytované služby a byli jsme tak i nadále neobejitelným partnerem pro každou mediální kampaň našich klientů,“ uvedl Vít Nantl, předseda představenstva a generální ředitel VLM.