Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Výsledek hospodaření VLTAVA LABE MEDIA za rok 2020

19.7.2021
Výsledek hospodaření mediální skupiny VLTAVA LABE MEDIA a.s. za rok 2020 opět potvrzuje její ekonomickou stabilitu a silnou pozici na mediálním trhu, který byl významně zasažen epidemií koronaviru.

Rok 2020 potvrdil správně zvolenou strategii mediální skupiny VLTAVA LABE MEDIA a.s. (dále jen „VLM“) zaměřenou na organický růst, hlubší integraci firem ve skupině, a na to navazující rozvoj nabízených služeb a aktivní práci s předplatitelským kmenem.

Účetní konsolidovaná EBITDA (provozní zisk očištěný o odpisy, finanční náklady a daně) dosáhla pro skupinu VLM částky 142,7 mil. Kč.

Společnost VLM se i v tomto roce věnovala především rozvoji značky Deník, díky které jako jediná na trhu nabízí unikátní spojení celostátního a regionálního zpravodajství publikovaného v tištěném zpravodajském titulu Deník, měsíčníku Deník Extra a pod značkou zpravodajského webu Deník.cz. To vše v 70 regionálních mutacích se zastoupením v každém okrese České republiky. V segmentu magazínů byl kladen důraz především na další rozvoj kvality obsahu, odpovídající preferencím čtenářů. Klíčové bylo zejména řízení a využívání synergií v rámci celé početně redakční sítě, kterou má skupina VLM stále největší v zemi a čítá zhruba 400 píšících redaktorů.

Také digitální oblast a oblast classifieds významně pomohly k ekonomické stabilitě skupiny. Klíčovým byl především zpravodajský web Deník.cz, který potvrdil svůj společenský význam v podobě pravidelného informování občanů republiky ohledně připravovaných protipandemických opatření. I další zpravodajské a obsahové weby zaznamenaly v době pandemie výrazné nárůsty návštěvnosti, k čemuž významně přispěla kvalita a preciznost nabízeného obsahu a také rozvoj technologií používaných platforem.

Klíčovou oblastí byla také základna předplatitelů, kterou má v současnosti skupina VLM největší na trhu, kdy na konci roku měla skupina skoro 300 tisíc aktivních předplatitelů. Strategie zkvalitňování služeb pro nové i stávající předplatitele významně přispěla k růstu počtu předplatitelů a k budování loajality čtenářů titulů VLM, což se během pandemie projevilo jako zcela správný krok, neboť právě stabilní základna čtenářů i nadále zůstala své značce věrná a pravidelně ji odebírala. Právě tituly VLM byly pro čtenáře velmi častými společníky během doby strávené nuceně doma.

„Rok 2020 byl pro nás pro všechny náročnou zkouškou. V rámci celé skupiny jsme se museli vypořádat s řadou bezprecedentních situací a jednat v prostředí vysoké nejistoty. Zatím nelze dělat z uplynulého roku celkové shrnující závěry, neboť stále nedošlo k plnému obnovení mediálního trhu na předcovidovou úroveň a některé dopady se mohou plně projevit až s odstupem několika let. Rád bych ale zdůraznil, že jsem hrdý na všechny kolegy a spolupracovníky VLM, díky jejichž loajalitě a píli nejsou dopady současné krize na naši společnost natolik vážné. I nadále tak můžeme všichni ve VLM dělat vše pro to, aby naše skupina zůstala ekonomicky zcela stabilní, dále jsme rozvíjeli naše produkty, zkvalitňovali poskytované služby a byli jsme tak i nadále neobejitelným partnerem pro každou mediální kampaň našich klientů,“ uvedl Vít Nantl, předseda představenstva a generální ředitel VLM.