Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Výsledek hospodaření VLTAVA LABE MEDIA za rok 2021

1.11.2022
Praha, říjen 2022 – Mediální skupině VLTAVA LABE MEDIA se i v loňském roce osvědčila vhodně zvolená strategie zaměřená na multimediálnost, jež se pozitivně promítla do výsledku hospodaření. VLM tak opět potvrdila svou ekonomickou stabilitu a pozici jednoho z největších mediálních domů na českém trhu.

Rok 2021 byl pro mediální skupinu VLTAVA LABE MEDIA a.s. (dále jen „VLM“) zejména ve znamení strategie zaměřené na digitalizaci, aktivní práci s předplatitelským kmenem, posilování komunikace na úrovni B2B, a především na rozvíjení nabízených služeb a produktů a na to navazujícího organického růstu společnosti.

Účetní konsolidovaná EBITDA (provozní zisk očištěný o odpisy, finanční náklady a daně) dosáhla pro skupinu VLM částky 247,9 mil. Kč.

V průběhu roku byla pozornost věnována rozvoji značky Deník, která jako jediná na trhu poskytuje unikátní spojení celostátního a regionálního zpravodajství publikovaného v tištěném zpravodajském titulu Deník, zdarma distribuovaném měsíčníku Deník Extra a na zpravodajském webu Deník.cz. To vše v 70 regionálních mutacích zastoupených v každém okrese ČR. Velký důraz se u značky kladl především na počáteční fázi restrukturalizace redakcí, která vedla ke kompletnímu přenastavení tradičního redakčního workflow, a zaměřila se na sdílení obsahu ve smyslu „digital first“ a na výkonnostní motivací redaktorů. To vše se podařilo úspěšně překlopit do první poloviny roku 2022.

V segmentu magazínů se VLM věnovala rozvoji kvality obsahu odpovídající preferencím čtenářů. Klíčové bylo zejména také řízení a využívání synergií a vzájemného sdílení redakčního obsahu v rámci celé početné redakční sítě, kterou má skupina stále největší v zemi a čítá zhruba 400 píšících redaktorů.

Hlavní prioritou byla online média, kde se VLM podařilo v roce 2021 dosáhnout dvouciferného růstu návštěvnosti, a to nejenom díky zpravodajským webům Deník.cz, ale také zejména díky výraznému rozvoji obsahových webů, jako je například iReceptář.cz, Kafe.cz, Dotyk.cz atd. Opět se také osvědčila strategie zaměřená na zkvalitňování služeb pro nové i stávající předplatitele. Navzdory negativním pocovidovým predikcím totiž VLM i v roce 2021 objem předplatného oproti předchozímu roku navýšila a udržela si tak pozici největšího předplatitelského vydavatelství na trhu. Projevila se tím silná loajalita čtenářů, kteří i během krize zůstávají svým oblíbeným titulům věrní.

Významný podíl na ekonomické stabilitě VLM měly také oblasti classifieds a distribuce, které pod hlavičkou značek TipCars.com a Česká distribuční dokázaly přizpůsobit nabídku svých služeb poptávce a posílit tak své pozice na trhu. Společnost Česká distribuční, leader v oblasti neadresné distribuce, se navíc stala jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením v ČR. V roce 2021 zaměstnala více jak 1000 OZP distributorů.

I v roce 2021 VLM dostála své společenské zodpovědnosti v rámci svých zpravodajských i lifestylových titulů a přinášela obyvatelům ČR objektivní informace o doznívajících protipandemických opatření. Posílena byla také aktivnější komunikace na úrovni B2B v podobě pravidelného informování o dění ve společnosti prostřednictvím newsletterů a webinářů či setkávání se s klienty v rámci byznysových eventů.

„Rok 2021 se sice nesl v pandemickém dozvuku z roku 2020, avšak dopady nebyly pro naši skupinu tolik tíživé. Důkazem byl příznivý vývoj tržeb, dvouciferně navýšený zásah webů, udržení si šíře předplatitelské základny titulů, ale také prosperita ve všech oblastech skupiny – zejména pak v oblasti classifieds a distribuce. Segment médií zastupovaný velkými skupinami má stále na trhu své významné místo. Stěžejním prvkem zůstává strategie umožňující transformaci všech oblastí firmy a to tak, aby odpovídala měnícím se požadavkům trhu, a navíc nenarušila běžný provoz – a to se nám myslím postupně daří,“ uvedl Vít Nantl, předseda představenstva a generální ředitel VLM.

 

Kontakt:

Aneta Koudelková

Vedoucí firemní komunikace

mobil: 773 774 333 e-mail: aneta.koudelkova@vlmedia.cz